Friday, June 10, 2016

"The New York Times has sparked an international incident by publishing an op-ed article under the byline of a foreign official who never agreed to it, according to his supporters."

WP:

The newspaper this week blundered into the bloody politics of South Sudan, the fledgling east African nation, by posting a column ostensibly written by that country’s president and first vice president, Salva Kiir and Riek Machar, respectively. The column argues for an internal, government-led “truth and reconciliation” commission to investigate atrocities stemming from South Sudan’s two-year civil war rather than an international war-crimes tribunal that was part of a peace agreement brokered by the United States and Great Britain last year.

Only one problem: Machar’s supporters say he didn’t sign on to the editorial and doesn’t agree with it. They suggest the Times was effectively hoodwinked by Kiir’s faction into running the column with his name on it.